Bootje op de romp

Moderator: amigo

Plaats reactie
Matthijs2505
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 24 jun 2022 12:16 pm
Contacteer:

Bootje op de romp

Bericht door Matthijs2505 »

Hallo allemaal,

Sinds afgelopen jaar ben ik in het bezit van een Friendship 22. Aan de zijkant van de boot zit aan beide kanten een golfje en een bootje (zie bijlage), ik vroeg mij af waar dit vandaan komt. Heeft iemand hier misschien antwoord op?

Alvast bedankt!

Matthijs
02B93E8D-64D3-4B8B-9432-14F8170B06F2.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Berichten: 223
Lid geworden op: di 08 nov 2011 12:48 am
Contacteer:

Re: Bootje op de romp

Bericht door admin »

Hoe en wanneer precies is niet helemaal duidelijk. Wat ik wel weet staat hieronder, noodgedwongen voor de FS 28, maar voor de FS 22 zal dat niet veel anders zijn.
Introductie FS 28 Mark III (prijslijst bij de folder 1 maart 1990). Het schip is gebouwd door Friendship Jachtbouw bv (Langbroek) in Balk.
Uiterlijk zijn er geen verschillen met de 900. De foto op de folder toont nog een doorlopend raam in het kajuitdak.
Binnen in de folder is wel het scheepje in de golven op de romp te zien en de half doorlopende onderste band op de spiegel.

Introductie FS 28 A new course (Jongejans en Brakenhoff in Balk). Prijslijst bij de folder dateert van 1 september 1992.
De binnen-indeling is hetzelfde gebleven. Buiten zien we 3 raampjes in het kajuitdak In het midden van de raampjes loopt een smalle band.
Op de romp weer 2 banden waarvan de onderste weer enkel is geworden als een brede waterlijn. Het scheepje daarop met golf is verdwenen.

Kortom. Het scheepje op de golven is er door de werf opgezet. Dat heeft maar een aantal jaren geduurd. Globaal tussen maart 1990 en september 1992.
Admin

PS. de foto heb ik even rechtgezet.
Matthijs2505
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 24 jun 2022 12:16 pm
Contacteer:

Re: Bootje op de romp

Bericht door Matthijs2505 »

Dankjewel voor de reactie! Dan heb ik in ieder geval wat meer duidelijkheid over waar het vandaan komt!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten