Accu ventilatie hondekooi ?

Moderator: admin

Plaats reactie
Hunter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 19 dec 2021 6:29 pm
Contacteer:

Accu ventilatie hondekooi ?

Bericht door Hunter »

Hoi ,
Komt me nu pas deze winter op deze vraag toevallig
Behoort daar niet geventileerd te worden onder de matras planken?
En zoja wat voor ventilatie gebruik je hiervoor , ventilatierooster of een fan ? Benieuwd..

Groet Roan
Karel
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 12 sep 2016 1:20 pm
Contacteer:

Re: Accu ventilatie hondekooi ?

Bericht door Karel »

Beste Roan,

Op je vraag: moet je de accuruimte geforceerd ventileren of is de originele situatie afdoende kan ik alleen mijn eigen mening geven.
Het "probleem" bij alle loodaccu's is dat ze waterstofgas kunnen produceren, ook bij de dichte onderhoudsvrije accu's is een overdrukventiel gemonteerd. Tijdens normaal gebruik zal je geen last hebben van productie van het "beruchte "waterstofgas, echter de combinatie van het extreem opladen door een minder goede kwaliteit oplader heb je een grotere kans op de productie van waterstofgas. Een goede kwaliteit oplader is dus zeer gewenst in het voorkomen van problemen. De accuruimte ventileren is dus een goede zaak maar ik denk dat zolang je de accuruimte niet 100% luchtdicht hebt gemaakt de standaard accuruimte voldoet. Er zitten waarschijnlijk voldoende kieren en gaten in de ruimte waardoor je voldoende ventilatie hebt verkregen voor je accu's. Waterstofgas is lichter dan lucht waardoor (als je toch extra ventilatie wilt aanbrengen) deze gaten aan de bovenzijde moeten zitten om ophoping te voorkomen.
Geforceerd ventileren lijkt mij alleen noodzakelijk bij een 100% luchtdichte accuruimte (waarna hij niet meer 100% luchtdicht is. :D

Succes met de keuze !
met vriendelijke groet.
Karel
Friendship 28 MK3- 596 "UIVER"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten