Zelflozende kuip

Moderator: ruudje

Plaats reactie
Meer
Berichten: 7
Lid geworden op: za 05 jun 2021 6:39 pm
Contacteer:

Zelflozende kuip

Bericht door Meer »

Goedemorgen,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Friendship 23 en er erg blij mee. Echter had ik nog een paar vragen. Hoe werkt de zelflozende kuip en waar dient het ronde ding met soort van dop met schroeven eromheen in de kuip.
Alvast bedankt voor uw reacties.
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Berichten: 223
Lid geworden op: di 08 nov 2011 12:48 am
Contacteer:

Re: Zelflozende kuip

Bericht door admin »

Leuk dat je blij bent met je FS 23. Ik heb er ook in gevaren, altijd met plezier.

Hoe de zelflozende kuip werkt? Ik denk als alle andere: zo kan het water wat in de kuip komt (regen, of een golfje) vanzelf naar buiten lopen. De slangen tussen kuip en romp lopen dan meestal kruislings.

De tweede vraag is wat lastiger. Ik herken dat ding (dop?) niet. Een foto zou kunnen helpen.
zoals het nu op mij overkomt klinkt het als een (soort) inspectieluik. Wat wat valt daaronder te inspecteren?
Het komt wel voor op sommige schepen, als de motor daar zit, die dan lastig toegankelijk zijn.

Succes.
Meer
Berichten: 7
Lid geworden op: za 05 jun 2021 6:39 pm
Contacteer:

Re: Zelflozende kuip

Bericht door Meer »

Ah, dus dan moet er aan de onderkant van de boot nog iets zitten. Ik heb de boot er nog niet uit gehad, dus was even benieuwd.
Het luikje of iets dergelijks is in bijgaande foto zichtbaar.
De boot vaart inderdaad lekker.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Berichten: 223
Lid geworden op: di 08 nov 2011 12:48 am
Contacteer:

Re: Zelflozende kuip

Bericht door admin »

Bedankt voor het plaatsen van de foto. Dat helpt enorm.
Het "luikje" blijkt nu geen(inspectie) luikje te zijn, daarvoor ishet te klein, maar ik vermoed dat het een onderdeel vormt van een mogelijkheid om een tafeltje op te zetten. Past bijv.de tafel in de kajuit hier op? Dan kun je die dus ook verplaatsen naar de kuip, om bijv. bij mooi weer daar te eten in plaats van binnen.

Op de foto mis ik de loosgaten van de kuip! Er zou er toch op z'n minst 1 op moeten staan.
Meer
Berichten: 7
Lid geworden op: za 05 jun 2021 6:39 pm
Contacteer:

Re: Zelflozende kuip

Bericht door Meer »

De loosgaten zie je net niet op de foto er zitten er twee aan de achterkant. En dan zal dat voor een tafeltje zijn inderdaad. Bedankt voor de informatie :) dan kan ik weer even verder.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten