Mast
Moderator: admin
Mast
Hallo na het strijken van de mast voor een nieuwe winddex blijkt dat mijn stuurboord zaling is uitgescheurd. Iemand een idee of er gebruikte masten voor fr 28 zijn ? En wat een nieuwe kost ?
Re: Mast
Iemand die een mast heeft liggen wordt moeilijk.
Check je je verzekering wat die vergoed? Dan valt een nieuwe mast misschien wel mee.
Check je je verzekering wat die vergoed? Dan valt een nieuwe mast misschien wel mee.
Een gebruikte zou ik niet zo snel doen, gezien de reputatie.
Onze Friendship heeft een jaar of 8 geleden een nieuwe mast gekregen, maar je bent er niet met alleen een nieuwe mast, dan ook de giek en verstaging etc.
Ik begreep van de vorige eigenaar dat dit c.a. €6000,- had gekost.
Onze Friendship heeft een jaar of 8 geleden een nieuwe mast gekregen, maar je bent er niet met alleen een nieuwe mast, dan ook de giek en verstaging etc.
Ik begreep van de vorige eigenaar dat dit c.a. €6000,- had gekost.
Met vriendelijke groet,
Barbour
Friendship 28, 1978
Barbour
Friendship 28, 1978
Bedankt voor de reacties.
Het probleem komt niet door het zeilen . Maar door een brug die niet hoog genoeg open kan. En door de wind met weinig snelheid tegen aan ben geblazen. De zaling bleef toen achter de brug hangen met in en uitgescheurde zaling tot gevolg.
Het probleem komt niet door het zeilen . Maar door een brug die niet hoog genoeg open kan. En door de wind met weinig snelheid tegen aan ben geblazen. De zaling bleef toen achter de brug hangen met in en uitgescheurde zaling tot gevolg.
Vervelend, maar is lassen misschien een optie?
Met vriendelijke groet,
Barbour
Friendship 28, 1978
Barbour
Friendship 28, 1978
Ik heb geen idee of dat kan .misschien brache of manchet erom heen. Eerst maar er wachten wat de werf zegt en dan de verzekering.
Re: Mast/ zaling
Beste Roan,
dit is al een wat ouder draadje maar ik heb nu hetzelfde probleem en ben benieuwd hoe jij het hebt opgelost. Lassen is mogelijk maar een nieuwe of gebruikte zaling is mooier, ben op zoek geweest maar (nog) niks gevonden.
dit is al een wat ouder draadje maar ik heb nu hetzelfde probleem en ben benieuwd hoe jij het hebt opgelost. Lassen is mogelijk maar een nieuwe of gebruikte zaling is mooier, ben op zoek geweest maar (nog) niks gevonden.
ps ik heb een Selden mast uit 1991 (friendship 28 mk III)
Heeft Selden niet een passende zaling? Daar komen de masten dacht ik ook vandaan?
Friendship 28 (1976) Vennskap.
Hoi Teake,
ik heb al gezocht bij Selden , maar het lijkt er op dat ze dit type niet meer leveren. Mogelijk heb ik nog niet alles verkend en ik ga komende week even wat leveranciers bellen. Een gebruikte is uiteraard het mooist, dus ik ga ook nog wat slopers afscheumen (leuk om te doen). Ik ben al in Venkeveen (bootassecoires) geweest , maar helaas.
ik heb al gezocht bij Selden , maar het lijkt er op dat ze dit type niet meer leveren. Mogelijk heb ik nog niet alles verkend en ik ga komende week even wat leveranciers bellen. Een gebruikte is uiteraard het mooist, dus ik ga ook nog wat slopers afscheumen (leuk om te doen). Ik ben al in Venkeveen (bootassecoires) geweest , maar helaas.