Trommel Onbekende Rotostay Furler (fs26)

Hier alleen technische onderwerpen plaatsen die op meerdere typen betrekking hebben.

Moderator: admin

Plaats reactie
david
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 02 apr 2017 9:33 am
Contacteer:

Trommel Onbekende Rotostay Furler (fs26)

Bericht door david »

goedendag medeschippers,

op onze friendship 26 van ca 1987 zit een rotostay furler. (zie foto's)

Dit is helaas NIET een van de modellen die al elders op dit forum benoemd worden. (FS4, FS5, Models D,E,F)

ik wil graag de lagers in de trommel vervangen en de voorstag en daartoe de trommel openmaken.

op Engelse forums heb ik teruggevonden dat de zilverkleurige dop onderaan het profiel mogelijk (als dit zo'n model is) in een linkse schroefdraad in de bovenkant van de trommel is gedraaid. Tot nu toe krijg ik er ondanks kruipolie en verhitting echter geen beweging in. (wel in mijn workmate, die is bij mijn pogingen bezweken)

Wie kent deze trommel en weet hoe deze open moet? Wie weet welk model rotostay dit is? Er zitten geen bouten doorheen en het is een type dat om de voorstag heen draait.

alvast dank,

David
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
david
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 02 apr 2017 9:33 am
Contacteer:

Re: Trommel Onbekende Rotostay Furler (fs26)

Bericht door david »

Uiteindelijk heb ik hem in stukken gezaagd en een nieuwe voorstag plus HA en een werkfokje op leuvers gekocht.

Nadeel blijkt vooral dat die zeilen aan boord weer een plekje moeten hebben. De zeileigenschappen van de boot zijn wel behoorlijk verbeterd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten