Kunststof lijst langs raampjes binnenzijde

Moderator: Equilibrium

Plaats reactie
Gert
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 13 apr 2012 1:07 pm
Contacteer:

Kunststof lijst langs raampjes binnenzijde

Bericht door Gert »

L.S.

Bij mij is het nu zover, dat de kunststof lijstjes aan de binnenzeilde van de ramen kapot gaan.
Nu heb ik wel eens in het verleden gelezen op dit forum, dat er wel vervangers voor te koop zijn. Maar ook weer kunststof? En zo ja waar zijn die evt. Te verkrijgen?
Is er misschien iemand op het forum die daar een mooiere oplossing voor heeft?
Ik zelf denk aan teakhouten latten te maken, maar de hoeken is wel een hels karwei.

Ik zie jullie reactie gaarne tegemoet.

Gr. Gert

Heb dus niet goed de site gelezen. Staat gewoon naam en adres op. Sorry :mrgreen:
    Equilibrium
    Berichten: 28
    Lid geworden op: do 10 nov 2011 8:11 pm
    Contacteer:

    Re: Kunststof lijst langs raampjes binnenzijde

    Bericht door Equilibrium »

    Maurits en Nicolien hebben bij technirub in Zeewolde http://www.technirub.nl een mal laten maken voor nieuwe afdekstrips. Met deze mal kunnen ze bij Technirub nu mooie afdekstrips maken die precies passen. Ze zijn van wit rubber en kunnen op den duur wel iets geel verkleuren. Ze zijn desgewenst ook in een andere kleur (grijs is geloof ik ook toegepast) te bestellen.

    Het artikelnummer is 109999683 en ik denk dat de prijs zo'n 4 euro per meter gaat bedragen. Ze kunnen een bestelling opsturen, maar dan moet er wel vooruit betaald worden. Monteren kan met Bison polymax kit Eerst ontvetten met thinner. Ook voor rubbers van nemo dakluiken kun je hier terecht, daar gaat 10mm x10 mm schuimrubber in. (ongeveer 1 euro p/m)

    Vraag naar Sadik bij Technirub
    Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
    FS26_Barracuda
    Berichten: 32
    Lid geworden op: vr 11 nov 2011 10:03 am
    Contacteer:

    Re: Kunststof lijst langs raampjes binnenzijde

    Bericht door FS26_Barracuda »

    Technirub levert desgevraagd ook een dunne dubbelzijdige plakstrip mee, waardoor de montage relatief eenvoudig gaat.
    Ik heb er nu een grijze strip gemonteerd zitten, die na een jaar of 3 ook licht begint te verkleuren.
    Omdat de Technirub strip van "rub" is (rubber) rekt ie een beetje, montage gaat makkelijker met 3 handen :-)
    Groetjes, Hielke
    Hielke van Oostrum

    Hurley 800 #354
    "Arion" @ WV Schiphol Aalsmeer

    ex FS26 "Barracuda" kielmidzwaard :-)
    Amica
    Berichten: 24
    Lid geworden op: do 12 jan 2012 7:57 pm
    Contacteer:

    Re: Kunststof lijst langs raampjes binnenzijde

    Bericht door Amica »

    Hallo allemaal,

    Bij mij geven die strips ook al jaren ergernis want ze krimpen en zetten uit als de zon op de ramen staat. Zwart wordt soms wel heel erg warm.

    Op allerlei manieren hebben we ze steeds weer vast proberen te plakken en dat lukt wel bij een aantal ramen maar bij sommige laat het altijd weer los. Vooral boven de oven.

    Ik denk dat we nu de oplossing hebben gevonden.

    Strips er af halen en dan de boel even goed grof schuren en ontvetten. Dan is er een 1 componenten gelcoat in een tube verkrijgbaar in de watersport winkel voor ± € 9,00 en daarmee plamuur je de raam randen mooi dicht. Meestal in twee keer en wel even afplakken met tape.
    Tussendoor even licht schuren met waterproof schuurpapier zodat het weer glad wordt.

    Daarna had ik nog een potje grijze verf in dezelfde kleur als de strips en daarmee heb ik de randen geverfd. Ook in twee keer en ook tussendoor even licht opschuren.

    Deze ramen zien er nu mooier uit dan die met de strips en dat is dan wel weer jammer....... maar als er weer een los laat dan pak ik het ook weer op deze manier aan totdat alle ramen gedaan zijn....

    Succes.

    Rob
    Plaats reactie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten