schuifdak

Moderator: ruudje

Plaats reactie
jan kraster
Berichten: 1
Lid geworden op: di 24 jan 2012 3:13 pm
Contacteer:

schuifdak

Bericht door jan kraster »

hallo ik ben op zoek naar een schuifdak voor de 23 deze is weggewaaid en heb hem gekocht zonder dak
weet dus niet hoe het er uit heeft gezien, kan ik nog ergens een dak krijgen of zijn er foto's dan kan ik er zelf een maken vr gr jan
Sailor09
Berichten: 73
Lid geworden op: za 12 nov 2011 12:37 am
Contacteer:

Re: schuifdak

Bericht door Sailor09 »

Er zijn wel wat mogelijkheden:
1. probeer de werf in Lemmer; zij hebben alle mallen van de Friendship en kunnen wellicht nog een schuifluik maken (http://www.marinecenter.nl/).
2. zoek een FS 23 in de buurt en meet daar het schuifluik nauwkeurig op, dan zou je een mooi houten luik kunnen maken; die dingen zie je ook wel op onze oud-hollandse schepen.
3. zelf maken van polyester; het kan maar is een lastige klus, van hout maken is makkelijker.

Ik sluit een foto bij van mijn oude schip zodat je een idee krijgt hoe het er uit ziet.
Schuifluik.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Twee weten meer dan een.
Willem Huinen
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 14 aug 2016 2:40 pm
Contacteer:

Re: schuifdak

Bericht door Willem Huinen »

We zijn geloof ik inmiddels een jaartje of vier later.... Maar ik heb tijdens de restauratie van mijn Fiendship 23 (sinds eind juli 2016 in mijn bezit) zelf een luik gemaakt van hout omdat het oude ontbrak.
Laatst gewijzigd door Willem Huinen op zo 05 feb 2017 4:02 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Willem Huinen
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 14 aug 2016 2:40 pm
Contacteer:

Re: schuifdak

Bericht door Willem Huinen »

Voor het volledige verslag van de restauratie kunt u hier klikken.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Willem Huinen op zo 05 feb 2017 4:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Berichten: 223
Lid geworden op: di 08 nov 2011 12:48 am
Contacteer:

Re: schuifdak

Bericht door admin »

Willem, dat heb je heel netjes gedaan, ook degelijker dan ooit.
Misschien is de renovatie wel duurder dan het schip geworden, maar dan heb je ook wat.
Voor volgend jaar alvast veel zeilplezier.

Jammer dat als de link naar Google verloren gaat men niets meer ervan kan zien. Ik heb geprobeerd ereen pdf van te maken maar de browser loopt dan vast.
Willem Huinen
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 14 aug 2016 2:40 pm
Contacteer:

Re: schuifdak

Bericht door Willem Huinen »

Dank je wel.
Voor mij was het schip dit "alles" waard. De degelijke bouw en de (praktische) ruimte sprak me gelijk aan. Ook vind ik persoonlijk de vormgeving mooi, dat klassieke daar hou ik wel van ;)
Ik heb in Wordpress hier een eigen website opgezet, daar heb ik het verslag met foto's geplaatst. Nu is het allemaal stukken eenvoudiger :lol:
Groetjes, Willem
cgoliveiro
Berichten: 1
Lid geworden op: do 23 mar 2023 2:38 pm
Contacteer:

Re: schuifdak

Bericht door cgoliveiro »

Hi Willem waarom heb je hem weggedaan na al dat fraaie werk? Sjoerd heeft altijd buiten gelegen, t weer heeft m geen goed gedaan maar ik geniet van m zoals hij is. Laat wel nieuw deurtje maken
Willem Huinen
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 14 aug 2016 2:40 pm
Contacteer:

Re: schuifdak

Bericht door Willem Huinen »

Omdat ik voordelig een Gipon Grundel (7.50m) met inboard dieselmotor kon kopen, heb ik (met pijn in het hart) afstand gedaan van mijn Friendship 23.
Deze platbodem kocht ik compleet met prachtige (bruine) zeilen en een heel mooi interieur.
Is wel wennen nu, een schip van 5 ton met zijzwaarden en een kluiver voorop maar zeilt (ook) fantastisch.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast