kussens vervangen

Moderator: Reinier

Plaats reactie
henkverburg
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 25 nov 2013 8:57 am
Contacteer:

kussens vervangen

Bericht door henkverburg »

is bekend waar de kussens van de fs 26 gemaakt werden?
ik neem aan dat marine center in lemmer daar indertijd een adres voor had.
het lijkt mij handig daar dan een neem kussen te laten maken.
graag een reactie.
groet henk verburg
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Berichten: 223
Lid geworden op: di 08 nov 2011 12:48 am
Contacteer:

Re: kussens vervangen

Bericht door admin »

Het zou mij niet verbazen als de kussen bij wisselende bedrijven werden besteld. Afhankelijk van de prijs.
Dat geldt ook voor elk type Friendship.
Anders gezegd: je hoeft niet per se naar een oude toeleverencier toe voor kussens. Heel veel bedrijven kunnen dat, ook bijvoorbeeld bedrijven die kussen voor caravans maken.
Zelf ben ik zeer tevreden over een bedrijf in IJmuiden. Na ruim 40 jaar eindelijk de bootkussens vervangen, inclusief het schuimrubber. De prijs viel heel erg mee. Het advies over de stijfheid van het schuimrubber was ook goed. Voor typische slaapkussens net iets zachter dan de zitkussens, waar natuurlijk ook op geslapen kan worden. Dat heeft goed uitgepakt. De oude kussens allemaal meegenomen en na 14 dagen de nieuwe kussens opgehaald. Ben er erg blij mee.
henkverburg
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 25 nov 2013 8:57 am
Contacteer:

Re: kussens vervangen

Bericht door henkverburg »

dank voor je reactie.
ik heb al contact gehad met schuimrubberbetaalbaar in ijmuiden.
zij zeggen de kassens/matras op maat te kunnen snijden. ook de schuine kanten tegen de wand.
het moeilijke is dan welke hardheid. ik krijg verschillende adviezen.
zelf dacht ik aan pantera 130, dat lijkt het meest op latex, maar is minder zwaar en voordeliger.
maar de man in ijmuiden raad dan weer aan pantera 170., omdat de kussens/matras slechts 10 cm dik zijn
het gaat om het slaapconfort.
welke hardheid raad u aan?
mvg,
henk v.
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Berichten: 223
Lid geworden op: di 08 nov 2011 12:48 am
Contacteer:

Re: kussens vervangen

Bericht door admin »

Die getallen zeggen me niets. Ik was de firma Matrassenfabriek IJmuiden, Dokweg. Hij had het over stijfheden van 35, 40, 45.
Voor de voorpunt heb ik de dikte van de kussens verhoogt naar 12 cm, en iets zachtere genomen. Voor de kajuitkussens waar je ook op zit iets hardere. Tot nu toe bevalt het prima.
De kussens zijn ook netjes gemaakt, en ik vond absoluut niet duur.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten