Saildrive manchete vervangen

Hier alleen technische onderwerpen plaatsen die op meerdere typen betrekking hebben.

Moderator: admin

Plaats reactie
Roan
Berichten: 9
Lid geworden op: do 24 mar 2016 10:06 pm
Contacteer:

Saildrive manchete vervangen

Bericht door Roan »

Hallo aangezien ook de vorige eigenaar niet weet wanneer de manchete is vervangen heb ik een offerte van de werf.€1650.
IK vind het nogal wat. Is dit reëel?
Gaat om een yanmar in een fr 28
Gr Ronald de Greef
jan smid
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 11:23 pm
Contacteer:

Re: Saildrive manchete vervangen

Bericht door jan smid »

Zou toch even googelen. Zag aanbiedingen all-in van € 1300 tot ongeveer €980

Dat zijn all-in aanbiedingen, bij het bedrijf zelf. Kranen en alles.
Als ze komen, kost het een dag en moet je voorrijkosten betalen, uiteraard.
Deze bedrijven zaten allemaal in het "Westen"". In Friesland vond ik nog niet, maar je kunt deze aanbiedingen natuurlijk laten zien als je een offerte vraagt.

Kijk ook even bij de verzekeraars. Er staat nu ongeveer 13 jaar voor, in plaats van 5 of 7.

Verder heb ik gezocht naar ongelukken, die gebeurd zijn, maar er geen gevonden. In een winkel kreeg ik een horrorverhaal over plotseling kunnen zinken. Niets van terug gevonden.
Wel steeds dat de vervangen manchetten in nieuwstaat zijn, ook na jaren.
Enige schade was een boot, waar de saildrive als steun bij het takelen was gebruikt. Motorsteun afgebroken, manchet nog heel.

De kraag die je van onderen ziet is alleen voor de stroomlijn, begrijp ik. Hij zit aan de boot gekit, maar moet volgens mij weg bij controle.

Persoonlijk vind ik mijn Volvo Penta wel wat moeilijk bereikbaar bij de saildrive in de FS28. Maar dat kan ook aan mij(n leeftijd en buikje) liggen. ;)
Veel oude boten en auto's worden steeds mooier, nieuwe alleen maar ouder.

Goodewind FS 28 1980
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten