Volledig verslag van de grondige restauratie van mijn Friendship 23

Moderator: ruudje

Plaats reactie
Willem Huinen
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 14 aug 2016 2:40 pm
Contacteer:

Volledig verslag van de grondige restauratie van mijn Friendship 23

Bericht door Willem Huinen »

Beste Friendship liefhebbers. Inmiddels heb ik mijn website geheel aangepast en heb ik het complete verslag geplaatst van de restauratie van mijn boot, een aanvankelijk volkomen verpieterd schip dat, totaal onverwacht, in mijn bezit kwam. Een klassieker met een lijn en vormgeving waar ik op slag verliefd op was :P
Het bleek een oude Friendship 23 te zijn, een van de eerste FRIENDSHIP-schepen die de firma Meyer in Balk in de zeventiger jaren produceerde, dus dit schip was inmiddels meer dan veertig jaar oud. Ik wilde dit jacht absoluut weer in nieuwstaat terugbrengen, het is aan u om te bepalen of ik daarin geslaagd ben ;)


Afbeelding

Als u hier klikt kunt u het gehele verloop van restauratie bekijken.
U vindt mijn website ook op http://www.friendship23.nl
Laatst gewijzigd door Willem Huinen op vr 24 feb 2017 6:51 pm, 7 keer totaal gewijzigd.
Wigle.van.der.Meer
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 14 nov 2011 9:35 pm
Contacteer:

Re: Restauratie van een Friendship 23

Bericht door Wigle.van.der.Meer »

Willem, Ik heb net jouw verslag met foto's van het restauratie project"Friendship23" gelezen en gezien.
Nou ben ik zelf ook niet onhandig,maar dit!! wat een werk maar bovenal,wat een resultaat.diep respect!"Provisiat".
Je hebt een prachtig scheepje gered van een triest einde . voor komend sysoen veel zeil plezier er mee .
Wigle van der Meer.
Willem Huinen
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 14 aug 2016 2:40 pm
Contacteer:

Re: Restauratie van een Friendship 23

Bericht door Willem Huinen »

Dank je wel Wigle! Top dat je dit schrijft, dat waardeer ik enorm! Het is inderdaad en prachtig scheepje en, wat ik tot mijn verbazing bemerk, érg ondergewaardeerd voor wat betreft haar zeileigenschappen.
Ik heb recent vernomen dat zelfs iemand met een Friendship23 naar de VS is gezeild. Dat zegt héél veel over dit uiterst robuuste schip!
Momenteel bereid ik me voor op mijn Basis Certificaat Marifoon. Ik kan nauwelijks wachten om er het grote water mee op te gaan.

Nogmaals dank en wellicht tot ziens!
Groetjes, Willem
MartijnK
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 06 jun 2016 6:32 pm
Contacteer:

Re: Volledig verslag van de grondige restauratie van mijn Friendship 23

Bericht door MartijnK »

Beste Willem
Toch een korte reactive: geweldig wat je met de 23 hebt gedaan. Wij hebben net onze 23 verkocht voor een groter schip (28 MKiii) met onze drie dochters, maar ik sluit niet uit dat we na xx jaar weer naar de 23 teruggaan. Top schip, zowel zeilend als charme in ruime lage kuip en lichte kajuit. Toch 5 slaap plaatsen, met raampjes in hondekooien. Veel plezier met het schip, martijn
Willem Huinen
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 14 aug 2016 2:40 pm
Contacteer:

Re: Volledig verslag van de grondige restauratie van mijn Friendship 23

Bericht door Willem Huinen »

Dank je wel Martijn voor je leuke reactie,

Inderdaad een tof schip met uitstekende zeileigenschappen. De ruimte binnenin valt ook iedereen op, eenvoudig en praktsch.
We hebben er al veel plezier van gehad afgelopen jaar en gaan het komende seizoen er weer volop van genieten.

Groetjes, Willem
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten