Barbour stelt zich voor...

Moderator: admin

Plaats reactie
Barbour
Berichten: 16
Lid geworden op: za 25 mei 2019 11:36 pm
Contacteer:

Barbour stelt zich voor...

Bericht door Barbour »

Na vier seizoenen mijn eerste zeilervaring met een Waarschip 570 op te hebben gedaan wilden we toch graag iets meer ruimte en comfort voor ons gezin.

De Friendship 28 was steeds een echte eyecatcher voor mij, ik wilde er dit seizoen eens eentje gaan huren, maar toevallig liep ik in Mei tegen een fraai exemplaar uit 1978 aan, en die heb ik uiteindelijk samen met een vriend van me gekocht om vooral de lusten maar ook de lasten wat te verdelen.

De info op dit forum was daarbij van onschatbare waarde, dank daarvoor!

Het is een net schip, strakke romp, met een twee cilinder Bukh, mast en verstaging zijn vrij recent helemaal vervangen, mastondersteuning is helemaal goed, geen scheurtje te bekennen, vrijwel nieuwe sprayhood.

De oude watertank was stuk en al verwijderd, inmiddels is die vervangen, eigenlijk verder alleen wat elektriek op orde brengen. En een nieuwe fok/genoa, want die is op.

Ik heb in het kader van de aankoop al veel aan dit forum gehad, maar nu is het tijd om niet alleen met te "lurken" :mrgreen:

Edit: wat tekst gewijzigd.
Laatst gewijzigd door Barbour op zo 19 apr 2020 10:29 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Barbour
Friendship 28, 1978
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Berichten: 223
Lid geworden op: di 08 nov 2011 12:48 am
Contacteer:

Re: Barbour stelt zich voor...

Bericht door admin »

Leuk dat je je even voorstelt.
Ook goed om te horen dat je wat aan het forum hebt gehad. Daar doen we het voor.
En als je direct contact met ander Friendshipzeilers ook leuk vind, is het lidmaatschap wel wat voor je.
1e week van september komen we bijeen in Hindeloopen om een wedstrijd te varen.

Veel succes met jullie schip.
Barbour
Berichten: 16
Lid geworden op: za 25 mei 2019 11:36 pm
Contacteer:

Re: Barbour stelt zich voor...

Bericht door Barbour »

Onze grijze dame vandaag van de winterstalling naar de jachthaven gevaren.

Schitterend weer, en er waren er meer op het water, die anderhalve meter afstand is hooguit aan wal lastig, op het water uiteraard geen probleem :D
Met vriendelijke groet,

Barbour
Friendship 28, 1978
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 5 gasten