Ervaringen buiskap 25TS?

Moderator: admin

Plaats reactie
ekervezee
Berichten: 2
Lid geworden op: di 26 aug 2014 10:04 pm
Contacteer:

Ervaringen buiskap 25TS?

Bericht door ekervezee »

Hallo allemaal.
Net een 25TS aangeschaft, 1985, onze 1e boot. Hoewel netjes gerepareerd, lijken er toch kleine aanwijzingen te zijn van een buiskap die er vroeger op was gemonteerd.
Wat zijn de ervaringen met een buiskap op de 25TS? Vooral gezien de overloop(technische naam?) van de grootschoot zo dichtbij en vlak voor het schot van de kajuit.

Uiteraard zou ons aanvullende doel zijn, naast overkomend buiswater wat eigenlijk nauwelijks voorkomt met dit model, wat extra regen en wind bescherming in de haven of voor anker.
In de bijlage een foto. (Echter dit was tijdens mijn 1e oefening, de kenners zullen zien dat ik niet nog doorhad dat het schot verkeerd om zat!)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
zapp
Berichten: 40
Lid geworden op: di 07 jul 2015 4:39 pm
Contacteer:

Re: Ervaringen buiskap 25TS?

Bericht door zapp »

Ik ben sinds vorige week eigenaar van een Friendship 25TS. Ik heb een buiskap en kan daar ook een kuiptent aan ritsen. Ik ga er volgende week (voor het eerst) mee varen dus ik heb er nog geen ervaring mee. Ik zal mijn ervaringen melden.
zapp
Berichten: 40
Lid geworden op: di 07 jul 2015 4:39 pm
Contacteer:

Re: Ervaringen buiskap 25TS?

Bericht door zapp »

Mijn eerste ervaringen is dat die buiskap behoorlijk in de weg zit bij het zeilen. Je hebt geen goed zicht (over de kajuit) naar voren.
In de haven is het wel handig, als je binnen zit en het begint te regenen dan kan je het luik (gedeeltelijk) openlaten. Frisse lucht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten