Teak bankjes in de kuip

Hier alleen technische onderwerpen plaatsen die op meerdere typen betrekking hebben.

Moderator: admin

Plaats reactie
Leon.Nentjes
Berichten: 1
Lid geworden op: di 20 sep 2016 11:15 am
Contacteer:

Teak bankjes in de kuip

Bericht door Leon.Nentjes »

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een friendship 21. Ik wil graag de zitjes in de kuip opknappen. De vorige eigennaar heeft met een hoge drukspuit het hout schoongemaakt. Ik zoek een adresje welke dit voor een leuk prijsje kan namaken omgeving noordholland of friesland.
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Berichten: 223
Lid geworden op: di 08 nov 2011 12:48 am
Contacteer:

Re: Teak bankjes in de kuip

Bericht door admin »

Beste Leon,
Leuk dat je in een FS 21 vaart, daar is niet zoveel van bekend.
Zou je onze site willen raadplegen bij de FS 21? de link is:
http://www.friendshipclub.nl/site/2-unc ... endship-21
Misschien dat je er nog aanvullingen op kan geven. Ook een betere foto van de boot zou heel welkom zijn.
Met vriendelijke groet,
Admin

PS. wat betreft de teakplankjes: ik heb ooit een sloepenbouwer bezocht (Ter Aar) die die bootjes ook opknapte. Hij heeft toen voor teakplanken op maat gezorgd en geschaafd. Misschien zoiets bij jou in de buurt te vinden.
jan smid
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 11:23 pm
Contacteer:

Re: Teak bankjes in de kuip

Bericht door jan smid »

Zijn die bankjes zo dun dan, dat je niet kunt schuren?
In de 28 zijn ze zeer massief.
Indien nodig haal ik de schroeven er uit, boor het gat wat dieper, en nieuwe RVS spaanplaatschroef er in en afdoppen met teakproppen.

Teak is duur. Ik heb op een paar plekken "bouwmarkt hardhout" verwerkt. Misschien kun je dat doen.
De Goodewind had open kuipbanken, kuipvloer, achterplateau en latten op de brug. Alles viel om en ertussen. Het zit nu een jaar of drie en het houdt verbazingwekkend goed. En ja, na een regenbui even afnemen of wachten om geen natte kont te krijgen. Maar hé, je bent aan het zeilen.
Veel oude boten en auto's worden steeds mooier, nieuwe alleen maar ouder.

Goodewind FS 28 1980
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast