Zoektocht Friendship 33

Vemeldt niet uw emailadres. Als iemand u wil emailen, dan kan de email-knop achter de naam worden gebruikt!

Moderator: admin

Plaats reactie
Halkerton
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 08 dec 2017 1:35 pm
Contacteer:

Zoektocht Friendship 33

Bericht door Halkerton »

Hallo Friendship eigenaren

Na jaren met veel plezier in een Efsix te hebben gevaren, hebben wij deze in het voorjaar van 2017 verkocht. Als gezin met twee “jonge kinderen, wilden we toch wat meer comfort, en willen we ons vaargebied uitbreiden. Na een lange zoektocht waar wij verschillende merken en type schepen bekeken hebben is ons oog gevallen op de Friendship 33. Voor ons gezin zal dit een ideale zeilboot zijn om de weekenden en vakanties op door te brengen.

Graag komen wij in contact met Friendship 33 eigenaren die eraan denken om hun boot te koop te zetten. Onze eerste voorkeur gaat uit naar de versie met de 3 raampjes, en een ondiepe kiel.

Zie jullie reactie graag tegemoet.


Met vriendelijke groet,
Frederik Spaak

F.spaak@me.com
Tel:0628532699
arnold fokker
Berichten: 9
Lid geworden op: di 03 jan 2012 1:06 pm
Contacteer:

Re: Zoektocht Friendship 33

Bericht door arnold fokker »

beste Frederik Spaak
ik zelf heb een 34 met heel veel gemak.
maar als ik u was zal ik eerder voor een 34 gaan kijken dan een 33,
het voordeel van een 34 is dat de instap veel gemakkelijker is en je hebt in de kuip veel meer ruimte .
maar je hebt ook binnen meer ruimte dan bij een 33 waarbij de natte cel naar achteren is geplaatst.
zeker als je nog kinderen hebt dan is het wel lekker dat je iets meer leefruimte hebt.
hij is toch tenslotte 60 cm langer maar niet breder .
en het is ook een goede sporttieve zeiler op golfslag op zee, dan is ie erg stabiel.
een nadeel is dat hij 175 kiel is uitgevoerd maar ze zijn er ook met 130 kiel uitvoering.
maar het is zoeken naar een 34 tenslotte zijn er maar 8 gebouwd.

ik hoop u er hebben te voldoen

arnold fokker
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten