Ervaring met opknappen vloer Friendship 35

Moderator: Equilibrium

Plaats reactie
Amica
Berichten: 24
Lid geworden op: do 12 jan 2012 7:57 pm
Contacteer:

Ervaring met opknappen vloer Friendship 35

Bericht door Amica »

Mijn vloer van schotten watervastmultiplex en een scheepse fineer laag is aan een opknapbeurt toe. Beschadigingen zijn door de fineerlaag gedrongen door bijvoorbeeld steentjes onder schoenen en vallende voorwerpen.....

Opschuren is voor het zicht dus niet echt een optie lijkt het.

Nu weet ik dat er PVC Laminaat is van 2 mm dik met hetzelfde motief en ik vraag mij af of dat misschien de oplossing is. Dat zou op de schotten geplakt kunnen worden en dan op maat gesneden.

Heeft iemand hier ervaring mee of anderzijds met het opknappen van de vloerdelen?

Rob Verdwaald
Amica
Equilibrium
Berichten: 28
Lid geworden op: do 10 nov 2011 8:11 pm
Contacteer:

Re: Ervaring met opknappen vloer Friendship 35

Bericht door Equilibrium »

Hallo Rob,

Ik heb een aantal jaren geleden ook de vloer opgeknapt om dezelfde reden als jij. Ik heb toen overwogen een nieuwe fineerlaag op te plakken. Je kan platen kopen met hetzelfde lattenmotief, maar die zijn wel erg kostbaar. Ik heb toen besloten de vloerdelen af te branden en de fineerlaag voorzichtig weer op kleur te krabben. Een mooie klus voor de winter. Met vloeibaar hout heb ik, hier en daar, de gaten in de fineerlaag opgevuld en daarna alles weer geschuurd en gelakt. Ik heb gekozen voor een 1-componenten systeem zodat de vloer wat makkelijker bij te werken is als er nieuwe beschadigingen zouden ontstaan. Eerst 6 x in de hoogglans omdat hoogglans wat harder is en daarna afgelakt met zijde mat.

Gr. Gerard
Amica
Berichten: 24
Lid geworden op: do 12 jan 2012 7:57 pm
Contacteer:

Re: Ervaring met opknappen vloer Friendship 35

Bericht door Amica »

Hi Gerard,

Ik heb het uiteindelijk wat rigoreuzer aangepakt en op de vloer zelfplakkende PVC stroken van 2mm geplakt. Zie bijgaande foto's.

Groet

Rob
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Amica
Berichten: 24
Lid geworden op: do 12 jan 2012 7:57 pm
Contacteer:

Re: Ervaring met opknappen vloer Friendship 35

Bericht door Amica »

en nog een foto....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
hansh
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 18 jan 2017 9:38 pm
Contacteer:

Re: Ervaring met opknappen vloer Friendship 35

Bericht door hansh »

goede middag, Rob,
ziet er goed uit...
Misschien een late reactie, maar ik ben zojuist pas "lid" geworden van jullie forum, vandaar.

Ik heb een FS34 en overweeg zelfde met de vloerdelen.

Echter ik merk dat de orginele vloer 's winters uitzet, zelfs zodanig dat de vloerdelen niet zonder geweld losgenomen kunnen worden!
Hoe gedraagt het PVC laminaat zich onder deze condities bij jouw aan boord?
Ik overweeg om "flex laminaat" toe te passen.

grt,
HansH
Amica
Berichten: 24
Lid geworden op: do 12 jan 2012 7:57 pm
Contacteer:

Re: Ervaring met opknappen vloer Friendship 35

Bericht door Amica »

Beste Hans,

Het klemmen van de vloerplaten had ik ook en dat heb ik opgelost door er een stukje af te schuren en dat blijkt nu afdoende. Daarna heb ik het laminaat er op geplakt.

Het laminaat houdt zich prima zowel 's zomers als 's winters. Extra isolatie op de vloer en een beetje flexibel voor vallende spullen en eventuele kleine steentjes onder de schoenen.

Wat mij betreft een aanrader maar het is alleen jammer dat het geen echte boot uitstraling meer heeft. Dan waren de echte originele vloerplaten toch iets mooier.

Groeten,

Rob
hansh
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 18 jan 2017 9:38 pm
Contacteer:

Re: Ervaring met opknappen vloer Friendship 35

Bericht door hansh »

Dank voor bericht.
Helemaal eens met laatste alinea.
Ik ga erover nadenken.
Grt Hans
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten