Voetrail / stootrail Friendship 35

Moderator: Equilibrium

Plaats reactie
Brightside
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 11 sep 2013 6:19 pm
Contacteer:

Voetrail / stootrail Friendship 35

Bericht door Brightside »

In juni ben ik met mijn Friendship 35 op het Haringvliet in aanvaring gekomen met een ton. De ton kwam met de schrik vrij, maar bij mijn boot is de voetrail / stootrail beschadigd. Mijn boot is van het bouwjaar 1988. Heeft iemand voor mij een tip waar ze deze rail nog kunnen leveren. De rail is uitgevoerd in aluminium, de opstaande rand (voetrail) heeft grote ovale gaten. Verder dient de rail ook als romp dek verbinding. Het stootrail gedeelte is voorzien van een sleuf waarin een rubberen pees is geperst. Vraag: waar is deze rail verkrijgbaar. Met vriendelijke groet, Martin Bouma
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Equilibrium
Berichten: 28
Lid geworden op: do 10 nov 2011 8:11 pm
Contacteer:

Re: Voetrail / stootrail Friendship 35

Bericht door Equilibrium »

Heb je het al geprobeerd bij Marine center in Lemmer, die hebben nog wat onderdelen. http://www.friendshipyachts.nl/
Gert
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 13 apr 2012 1:07 pm
Contacteer:

Re: Voetrail / stootrail Friendship 35

Bericht door Gert »

Zo te zien is de rail niet zo erg beschadigd.??
Of zie ik dit verkeerd?

Een optie kan zijn de pees eruit trekken/of uit wippen.
Nu kan je van onder in de gleuf een werktuig zetten en de rail voorzichtig terug buigen.
Ik denk hierbij aan een "Soort" kleine koevoet.
Enkele blokjes op de huid leggen om de hoogte van de onderste rail op te vangen.
Zitten er deukjes in, dan met uitdeuk- gereedschap deze recht slaan (voorzichtig).

Ik denk dat je voor het vernieuwen van de voetrail (als deze al leverbaar is) enorm veel werk op je hals haalt.

Suc6 gewenst.

Gert
Blaoser
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 31 dec 2014 3:16 pm
Contacteer:

Re: Voetrail / stootrail Friendship 35

Bericht door Blaoser »

Voetrail is niet meer leverbaar. Ze gaan het ook niet meer maken.

Ze zullen wel de boegbeslag en hoekstukken (achtership) blijven leveren. Heb er al zelf 2 moeten bestellen.

Andre
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten