Aankoop advies/ervaring gevraagd

Moderator: admin

Plaats reactie
Robbie61
Berichten: 1
Lid geworden op: za 25 apr 2020 10:16 pm
Contacteer:

Aankoop advies/ervaring gevraagd

Bericht door Robbie61 »

Beste Forum-lezers/Ervaring deskundigen,

Ik ben op zoek naar een goed zeilboot die single handed te varen is. Mijn zoektocht kwam langs een F28 MK3 uit 1991 die ik in Naarden bij Wehmeyer te koop zag liggen. Waar staat overigens Mk3 voor ?
Ik ben er inmiddels geweest en de boot ziet er zo op het eerste oog netjes en verzorgd uit.
Nu lees ik soms wat "minder goede" verhalen over de F28 en de vraag is of ik hiermee een groot risico loop als ik de boot koop,
Een aankoopkeuring zal uitmaken van de deal, dat wel, maar kunnen jullie op voorhand al iets zeggen over de kwaliteit van het schip en het bouwjaar ?
Ik zie bij het want en andere bevestigingspunten op het dek geen haarscheuren oid.
Is de boot goed zelf te varen ? Is er voldoende manouevreer mogelijkheden met de boot of heeft hij wat afwijkingen ?
Ik ben zelf een ervaren open boot zeiler en inmiddels meerdere malen op een kajuitboot mee geweest en zelfstandig gevaren.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties/
Alvast bedankt !

Robbie.
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Berichten: 223
Lid geworden op: di 08 nov 2011 12:48 am
Contacteer:

Re: Aankoop advies/ervaring gevraagd

Bericht door admin »

Mk staat voor MARK, zie de site van de club bij schepen, FS 28. Je kunt er de originele folder downloaden.
De FS 28 is prima alleen te zeilen. Je hebt alleen een stuurautomaat nodig.
Minder goede verhalen blijven minder goede verhalen, maar aangezien je een aankoopkeuring doet, loopt je ook geen risico.
Met het schip kun je overal komen, het is zeewaardig, zeer stabiel.
Het bouwjaar is misschien af te leiden uit een plaatje van de werf bij de helmstok, staat daar een nummer op? En anders aan het zeilnummer dat origineel aan deze boot is toegewezen, maar wel bij benadering.
Met de boot is goed te manoeuvreren, wat je bedoelt met afwijkingen daarbij is mij niet duidelijk.
Succes met de aankoop.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten