Dieseltank uitbouwen

Moderator: Reinier

Plaats reactie
zapp
Berichten: 40
Lid geworden op: di 07 jul 2015 4:39 pm
Contacteer:

Dieseltank uitbouwen

Bericht door zapp »

Ik wil van de winter de dieseltank van mijn FS26 er uithalen, schoonmaken en een niveaumeter (sensor) installeren. Nou zit die tank niet op een makkelijk bereikbare plaats (onder de kuipvloer). Ik zie twee mogelijkheden:
1. Motor weghalen en een schot verwijderen.
2. Via de kuipbank aan bakboord

Beide mogelijkheden lijken mij lastig (Ik denk dat ik een lilliputter moet inhuren die er bij kan :lol: )
Wie kan mij hier over adviseren?
Wigle.van.der.Meer
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 14 nov 2011 9:35 pm
Contacteer:

Re: Dieseltank uitbouwen

Bericht door Wigle.van.der.Meer »

Hallo Zapp,Ik heb voor jou helaas ook niet het "ei van Colubus"Ik worstel al tien jaar met die zelfde vraag.
Hoewel ik in beide bakskisten Luiken heb naar het "tank/motor"compartiment kan mijn r.v.s tank van 80 l
daar nooit door.Ik hoop maar dat dit nooit nodig zal zijn,want dan zal eerst de motor er voorweg moeten!
Mischien dat iemand nog een oplossing heeft??? We wachten af. Vriendelijke groet Wigle van der Meer.
FriendshipMDG
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 10 jun 2018 3:50 pm
Contacteer:

Re: Dieseltank uitbouwen

Bericht door FriendshipMDG »

Beste,
als het gaat om het plaatsen van een niveausensor?
Dit heb ik opgelost met een ultrasonic vloeistofsensor welke je onder de tank kan plakken.
werkt bij mij perfect.
de werf waar ik in eerste instantie een offerte had aangevraagd gaf aan dat zij de tank via de bakskisten zouden kunnen uitbouwen.
is nu niet meer nodig. Kosten sensor zo rond de 110 euro. Plaatsen was een halfuurtje werk.
zapp
Berichten: 40
Lid geworden op: di 07 jul 2015 4:39 pm
Contacteer:

Re: Dieseltank uitbouwen

Bericht door zapp »

Dat vind ik een goeje tip :D
Waar kan je zo'n Ultrasonic niveaumeter kopen. (ik heb internet afgestruind, maar niks kunnen vinden :cry: )
FriendshipMDG
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 10 jun 2018 3:50 pm
Contacteer:

Re: Dieseltank uitbouwen

Bericht door FriendshipMDG »

Ik heb hem hier vandaan

Newly Ultrasonic Fuel Level Sensor With Display For Water Diesel Petro Palm Oil Used to Monitor Truck Fuel Tank Level
http://s.aliexpress.com/7fmaiaqq?fromSns=Copy to Clipboard
zapp
Berichten: 40
Lid geworden op: di 07 jul 2015 4:39 pm
Contacteer:

Re: Dieseltank uitbouwen

Bericht door zapp »

Thanx :D
zapp
Berichten: 40
Lid geworden op: di 07 jul 2015 4:39 pm
Contacteer:

Re: Dieseltank uitbouwen

Bericht door zapp »

Ik heb er eens goed naar gekeken en ik denk dat het wel meevalt. Het is een RVS tank, ca. 30 x 30 x 15 cm (inhoud is dus zo'n 13,5 liter). Zit vast met een metalen beugel, als ik die losdraai dan kan hij via de bakboord kuipbank er uitgehaald worden (denk ik).
Is wel lastig te bereiken allemaal, maar mijn inschatting is dat het te doen is. :D
(leuke klus voor de winter)
GeorgeBuitelaar
Berichten: 3
Lid geworden op: di 11 jul 2017 8:40 am
Contacteer:

Re: Dieseltank uitbouwen

Bericht door GeorgeBuitelaar »

Beste Zapp, Ik heb vorig jaar mijn rvs diesel tank uitgebouwd en door de kuipbank aan bakboord eruit gehaald, de tank was gemonteerd tegen het schot met 2 rvs beugels, twee schroeven kon ik aan de andere kant van het schot loskrijgen via de hondekooi voor de andere twee schroeven de keuken eruit en daar naar het achterschot. De tank was RVS 50x20x30 ongeveer, op zijn kant kon hij door de kuipbank er net uit. Ja daar heb ik ook even over lopen puzzelen of dat wel zou gaan. Er zat een niveau meter op de tank afgedicht en gerommeld met epoxy of iets dergelijks. De tank lekte ook van boven, telkens diesel in de bilge. Ik heb er een vetus FTANK25 in gezet. Zonder niveau meter, de tank is half doorzichtig, dan zie je wel via het luik hoeveel er ongeveer nog inzit. Success met uitbouwen :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten