We gaan schoon. BUKH overnemen?

Moderator: admin

Plaats reactie
Brainwave
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 23 jan 2019 9:17 am
Contacteer:

We gaan schoon. BUKH overnemen?

Bericht door Brainwave »

Hallo beste forumleden,

In het najaar van 2018 konden wij, na een gedegen zoektocht, onze Friendship 28 kopen. Blij :D ! We hebben er nog een paar keer mee kunnen varen en toen al snel besloten om dat oude, stinkende, stampende en ronkende BUKH-dieseltje te vervangen. We gaan "schoon varen" met een Waterworld 7,5 kW electromotor die dit voorjaar wordt ingebouwd door Aquatro (Hoora) in Heeg.

Dus... ik heb een prima lopend en - voor zover ik weet - goed onderhouden BUKH-dieseltje over. Het plan is om die deze winter uit te (laten) bouwen. De restwaarde leek mij voor een jachtwerf wel interessant - al is het maar vanwege de onderdelen - maar dat valt nogal tegen :cry: . Daarom hoeft hij er dus niet per se in z'n geheel uitgetakeld te worden, de goedkoopste oplossing wordt waarschijnlijk: zoveel mogelijk demonteren in de motorruimte en gestript afvoeren. Tenzij één van jullie nu een gat in de lucht springt, hier altijd al op zat te wachten en 'm graag (samen) wil uitbouwen en overnemen. Dan hoor ik dat graag (foto's beschikbaar). En als er anderen zijn met ervaring in het uitbouwen van de diesel, dan krijg ik graag een reactie hieronder.

Tot ziens op het water later!

Hans K.
SamHrrck
Berichten: 40
Lid geworden op: do 26 okt 2017 5:39 pm
Contacteer:

Re: We gaan schoon. BUKH overnemen?

Bericht door SamHrrck »

Hallo Brainwave,

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst.
Het is een hele fijne boot en als er een elektromotor in gaat zal het zeker ook een mooie/goede boot zijn.
Ik lees graag mee wat de specificaties zijn van de motor/accu pakket. Ook of de schroef/as vervangen gaan worden.
Zelf een Mini Sole17 aan boord met 880 draaiuren dus die kan nog wel even mee (maar toch). Draait wel op GTL :)
Dus geen interesse in de oude BUKH.
Maar goed het kan altijd schoner en stiller.
Heel veel succes.

Grt Herrick.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten