mototruimte FS28

Moderator: admin

Plaats reactie
willemg4
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 19 aug 2013 7:28 am
Contacteer:

mototruimte FS28

Bericht door willemg4 »

Hallo,
ik heb een oude FS 28 1980 nu zit er onder de kuip een rubber mat is die gelijmd is aan de onderkant van de kuip
nu komt laat dit rubber los is, dit origineel of is dit er later in gemaakt misschien als geluid demper voor de motor
graag hoor ik jullie bevindingen

Gr. Willem
Gebruikersavatar
Mike Wazowski
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 3:22 pm
Contacteer:

Re: mototruimte FS28

Bericht door Mike Wazowski »

Willem,

Ik had dit ook (bj. 78) en denk daarom dat het dan dus origineel moet zijn.

Het was bij mij zo slecht dat ik het aan "het plafond" eruit heb gehaald. Mijn idee was om er ook weer iets op terug te plaatsen maar nu, bijna twee jaar verder, zie ik het nut niet zo. Tenzij er iemand natuurlijk nog een goede reden of tip heeft.

Qua geluidsisolatie is het naar mijn mening onzin omdat er meer gleuven en gaten zitten waar het geluid doorheen kan maar wellicht heeft het een hittebeschermende functie.

Frank
Friendship 25 → Friendship 28
jan smid
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 11:23 pm
Contacteer:

Re: mototruimte FS28

Bericht door jan smid »

Bij de mijne uit 1980 zit er ook een rubber laag, die loslaat.

Als het zwaar materiaal is, dan absorbeert het geluid. Ook als er gaten in zitten. Vastmaken zou ik zeggen.
Ook al als hitte bescherming.
Als je het er helemaal uithaalt kijk je denk ik tegen een lelijke, vuil aantrekkende lijmlaag.

Er bestaat contactlijm in spuitbussen (Bison kit), daar kan je het mee vastmaken. 2 kanten inspuiten, laten drogen en aankloppen.

Het zou ook kunnen met montage kit, de "spijkervast" versie. Die houdt materiaal direct (een beetje) vast. Dus toch even ondersteunen.

Hetzelfde merk als boven (ik heb geen aandelen) heeft Bison Bond (Professional). Dat is een secondelijm met activator. Een grote pot met secondelijm en een spuitbus. Spuitbus zou ik dan tegen de bovenkant spuiten, lijm op de rubberlaag en in stapjes aandrukken. Houdt in 10 seconden. Kost rond de 17 euro, maar je doet er jaren mee en maakt veel dingen snel vast.

Moet het zelf ook nog doen.
Misschien combineer ik de 2e en 3e manier.

Succes.
Veel oude boten en auto's worden steeds mooier, nieuwe alleen maar ouder.

Goodewind FS 28 1980
Ploengs
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 01 mei 2013 10:03 pm
Contacteer:

Re: mototruimte FS28

Bericht door Ploengs »

Bij mij zit deze plaat ook gedeeltelijk los. Het is een ontdreuningsmat.

De tip om met spuitlijm deze vast te zetten zal ik proberen. Zelf dacht ik er aan om er ook een latje overheen te zetten met schroefjes in de kuipvloer, ik weet echter niet hoe dik deze is...
Ik zal er proberen achter te komen door de vuldop van de brandstoftank los te maken (heb de motor eruit en de oude tank; er komt een nieuwe in). Misschien kan ik daar zien hoe dik de kuipvloer is en of schroeven mogelijk is.
Frieslandzeiler
Berichten: 40
Lid geworden op: za 25 jan 2014 9:32 pm
Contacteer:

Re: mototruimte FS28

Bericht door Frieslandzeiler »

De vloerdikte is onvoldoende om er een schroef in te zetten, je zult dus idd. moeten lijmen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten