friendship MK2

Moderator: admin

Plaats reactie
zeiler99
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 14 jul 2013 1:42 pm
Contacteer:

friendship MK2

Bericht door zeiler99 »

Heeft er iemand ervaring met het type MK2? Dit voor wat betreft aandachtspunten, zwakke punten? Op de site is er niets specifieks over te vinden, maar komt misschien ook omdat er niets specifieks over is te vermelden?
Dank voor je reactie!
Harmen
Sailor09
Berichten: 73
Lid geworden op: za 12 nov 2011 12:37 am
Contacteer:

Re: friendship MK2

Bericht door Sailor09 »

Officieel heb ik nog nooit een folder of prijslijst gezien met het type MK2. Dat wil niet zeggen dat hij niet bestaat. Als iemand een folder daarvan heeft hou ik mij aanbevolen.

De gebreken van de FS 28 zijn binnen de typen niet verschillend, alleen van het nieuwste type, de Classic, weten we weinig, misschien ook nauwelijks gebouwd.

Ik zou goed kijken naar het hoofdschot dat nog wel eens wil inwateren, waardoor het wat minder stevig wordt. Bij twijfel een aankoopkeuring doen. Bij gebreken kun je besluiten het niet te doen of compensatie te vragen.
Succes
Twee weten meer dan een.
Aldiana
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 11 aug 2013 10:03 pm
Contacteer:

Re: friendship MK2

Bericht door Aldiana »

Ik vaar sinds 2006 in een FS28 mkII. Dit doen wij naar grote tevredenheid. Ik ben denk ik in het bezit van een digitale folder van dit model. Maar momenteel zijn wij bezig met de laatste dagen van onze zeilvakantie. Maar bij thuiskomst zal ik kijken.

Voordelen van een mkII. Als je hierover wilt spreken dan is de kuip zeker een voordeel. Omdat dit model een lengte heeft van 8,9 m zit de extra lengte in de kuip verwerkt. Ook het hebben van een dubbele (2e persoon moet niet te groot zijn) slaapplaats onder de kuip is een voordeel t.o.v. Een hondekooi. De mast is van een ander fabrikaat maar daar zijn dezelfde plussen en minnen voor te bedenken.

Zijn er nog andere vragen dan horen wij het graag.

Tjebbe-Jan
FS28 mkII Aldiana
StevieFCU
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 29 okt 2014 7:56 pm
Contacteer:

Re: friendship MK2

Bericht door StevieFCU »

Hallo,

Wij gaan misschien een MKII aanschaffen uit 1988. Nu heb ik begrepen dat er nogal een kwaliteitsverschil kan zijn in die bouwjaren.
Ik zie in de vorige post ook dat er een andere mast op staat. Daar heb ik slechte verhalen over gehoord, dit zou een goedkope Franse mast zijn?

Kan iemand mij hier meer over vertellen svp?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten