2e accu plaatsen

Moderator: Reinier

Plaats reactie
FriendshipMDG
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 10 jun 2018 3:50 pm
Contacteer:

2e accu plaatsen

Bericht door FriendshipMDG »

Mijn Freindship26 heeft maar 1 accu ik overweeg een tweede erbij te plaatsen maar ik zoek nog een geschikte plek ervoor.
iemand een goede tip waar ik deze zou kunnen plaatsen, of waar jullie hem zelf hebben staan?
Wigle.van.der.Meer
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 14 nov 2011 9:35 pm
Contacteer:

Re: 2e accu plaatsen

Bericht door Wigle.van.der.Meer »

Door een toenemend aantal electro slurpers op meerdaagse tochten(vooral de koelkast)had ik ook behoefte aan exstra
akku capaciteit .
De start akku heb ik op z'n plaats, onderin de hondekooi laten staan,2 service akku's van elk 105 Amp.heb ik voor in de
boot geplaatst voor een goed evenwicht en gewichtst verdeling.
Door de kunstof watertank in de punt nog eens ca 10 cm verder in de punt te schuiven,ontstaat er tussen achterzijde
watertank en voorste schot naar behoefte exstra ruimte.Een wegneembaar flondertje over de instrumenten in de
bootbodem(log en diepte meter),is de fundatie voor de akku('s).Zo kon ik daar 2x330x175x240 mm kwijt.
Je moet met klosjes op het schot,de zware akku('s) wel op hun plaats kunnen houden!
Vervolgens een zware akku kabel b.v 2x10 mm (om spanning verlies te voorkomen),via de zitbank bakken naar de
electro verdeelkast in de hondekooi.
Zo is alles netjes weg gewerkt onder de bedbodem en zitbanken en toch bereikbaar en weg neembaar.Succes!!
vriendelijke groet, Wigle.van.der.Meer FS 26. Clochard 373
FriendshipMDG
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 10 jun 2018 3:50 pm
Contacteer:

Re: 2e accu plaatsen

Bericht door FriendshipMDG »

Hee bedankt, dat is een goede tip. Ga hier in het winterseizoen mee aan de slag.
FriendshipMDG
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 10 jun 2018 3:50 pm
Contacteer:

Re: 2e accu plaatsen

Bericht door FriendshipMDG »

Wigle.van.der.Meer schreef: di 16 okt 2018 9:49 pm Door een toenemend aantal electro slurpers op meerdaagse tochten(vooral de koelkast)had ik ook behoefte aan exstra
akku capaciteit .
De start akku heb ik op z'n plaats, onderin de hondekooi laten staan,2 service akku's van elk 105 Amp.heb ik voor in de
boot geplaatst voor een goed evenwicht en gewichtst verdeling.
Door de kunstof watertank in de punt nog eens ca 10 cm verder in de punt te schuiven,ontstaat er tussen achterzijde
watertank en voorste schot naar behoefte exstra ruimte.Een wegneembaar flondertje over de instrumenten in de
bootbodem(log en diepte meter),is de fundatie voor de akku('s).Zo kon ik daar 2x330x175x240 mm kwijt.
Je moet met klosjes op het schot,de zware akku('s) wel op hun plaats kunnen houden!
Vervolgens een zware akku kabel b.v 2x10 mm (om spanning verlies te voorkomen),via de zitbank bakken naar de
electro verdeelkast in de hondekooi.
Zo is alles netjes weg gewerkt onder de bedbodem en zitbanken en toch bereikbaar en weg neembaar.Succes!!
vriendelijke groet, Wigle.van.der.Meer FS 26. Clochard 373
wij hebben dit nu precies zo uitgevoerd en is perfect
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten