lekkage

Moderator: Reinier

Plaats reactie
zapp
Berichten: 40
Lid geworden op: di 07 jul 2015 4:39 pm
Contacteer:

lekkage

Bericht door zapp »

Ik zet mijn post maar in het FS 26 forum hoewel ik een FS 25 heb (maar dat leest niemand) en volgens mij is de constructie van de 26 gelijk aan de 25.
Ik heb steeds water onder de kooien in de voorpunt van mijn boot, vooral als ik een stukje (stevig) heb gezeild. Ik heb het idee dat het water komt via de voetrail, de scepters of de naad tussen dek en romp.
Herkent iemand dit en wat is er aan te doen?
Wigle.van.der.Meer
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 14 nov 2011 9:35 pm
Contacteer:

Re: lekkage

Bericht door Wigle.van.der.Meer »

Beste Zapp ?
De lekkage in jouw FS25 is ook al eens door mij ervaren(FS 26 ) en succesvol behandeld.
Zie hiervoor in dit medium onder FS 26 vanaf d.d 15 okt. 2014.onder "lekkage kajuit"
Succes.gr Wigle van der Meer.
Gebruikersavatar
Mula
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 19 sep 2021 7:56 pm
Contacteer:

Re: lekkage

Bericht door Mula »

mijn fs 26 is door een particulier afgebouwd. en diegene had de polyester plak methoden absoluut niet onder de knie. Gevolg slecht afgewerkte ankerbak, en de door jou omschreven gerieven. bij mij waren origineel eerst de naden voorzien van glasvezel, en later is daar meer glasvezel @ random tegenaan gegooid. en weer groen geschilderd. vanuit de ankerbak leek het dus prima en hard. tot ik op onderzoek ging in zware golfslag aan de wind, windje 6bft en gewoon langs verschillende punten van de ankerbak water naar binnen zag komen. toen heb ik al het gebuurman en buurman eruit getrokken, en kwam ik er achter dat voor het lamineren niet was geschuurd. en met de opvolgende lagen ook niet. boel netjes opgeschuurd en het geheel gelamineerd met glasvezel mat (3 lagen) en al het rotte hout vervolgens weg geslagen van binnen. sindsdien is het bed een stuk droger. (er zijn nog wat buurman en buurman oplossingen daar die lekwater veroorzaken bij mij die nu pas aan het licht komen omdat het ergste opgelost is).
Life begins at 20 knots
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 7 gasten