ervaring FS 26 met BBM of in bun

Moderator: Reinier

Plaats reactie
elesuis
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 25 nov 2013 3:01 pm
Contacteer:

ervaring FS 26 met BBM of in bun

Bericht door elesuis »

Goedendag,
Wie heeft er ervaring met een FS 26 met BBM of een BBM in bun?
Mijn huidige inboard Bukh motor is zo langzamerhand echt aan vervanging toe. Een nieuwe inboard vind ik te duur. Ik overweeg een BBM .
Aangezien ik een saildrive heb, kan ik ook een bun maken .....heeft iemand een dergelijk ervaring, BBM of in bun?
Hoor graag reacties.
Gr Emile
MdG
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 8:56 pm
Contacteer:

Re: ervaring FS 26 met BBM of in bun

Bericht door MdG »

Hoi Emile,

In mijn 26 zit een 10 pk in de bun voorste gedeelte van kuip.polyester constructie met trespa ombouw
met in tweeën openklappende deksel, ook van trespa.
Werk prima, de tweetakt is niet zo zwaar en ik til hem er zo uit om te servicen...
onder is het gat can geloof 19cm x 30cm dicht gemaakt om de schacht met twee naar beneden dichtgaande luikdelen, want het geklots en het "aquadynamische" wilde ik optimaliseren.
Kan altijd komen kijken in Lelystad,
M.v.g.

Mark, boot: Socius
elesuis
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 25 nov 2013 3:01 pm
Contacteer:

Re: ervaring FS 26 met BBM of in bun

Bericht door elesuis »

Goedendag

beetje late reactie , maar heb je misschien wat fotos beschikbaar?
ik ben erg benieuwd en wil een keer komen kijken. Staat die toevallig op de kant?

Hoor het graag

groet, Emile
elesuis
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 25 nov 2013 3:01 pm
Contacteer:

Re: ervaring FS 26 met BBM of in bun

Bericht door elesuis »

Mark, geldt je aanbod nog om te komen kijken? Wil namelijk dit seizoen iets gaan ondernemen met de motor.
Of revisie, of BBM en saildrive dicht maken.
Zoek iemand die ervaring heeft met een BBM achter FS 26 en het saildrive gat heeft dichtgemaakt. Hoe en waarmee?
Frieslandzeiler
Berichten: 40
Lid geworden op: za 25 jan 2014 9:32 pm
Contacteer:

Re: ervaring FS 26 met BBM of in bun

Bericht door Frieslandzeiler »

Kun je tegen de kosten van een bun lamineren een 4takt bbm motor en overige aanpassingen niet een leuk inboard dieselblokje vinden? Benzine is ook niet alles.
Frans
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 20 jun 2014 1:17 pm
Contacteer:

Re: ervaring FS 26 met BBM of in bun

Bericht door Frans »

Emile,

Onze FS26 heeft een BBM. Dit heeft een van de vorige eigenaren gedaan. Ik heb dus geen idee hoe ze dit precies gedaan hebben. Aan de romp is hiervan niks meer zichtbaar. Binnenin zie je alleen het blok waar de inboard diesel op stond.
Wel hebben we de ophanging geheel vervangen achter op de spiegel. Deze was te ligt voor de Yamaha 4takt 8pk motor.
Wij zijn zeer tevreden over de BBM: zeer betrouwbaar, genoeg kracht voor de voortstuwing en makkelijk in onderhoud.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten