impeller voor Friendship 26

Moderator: Reinier

Plaats reactie
jancbos
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 5:53 pm
Contacteer:

impeller voor Friendship 26

Bericht door jancbos »

In mijn Friendship 26 heb ik een wat minder gangbare motor, te weten een diesel Renault RC8D.
Kan iemand mij helpen om aan een impeller voor deze motor te komen?
Oorspronkelijk werd deze motor in Nederland geïmporteerd door R.m.C. Verschuur B.V. in Katwijk aan Zee, maar deze firma bestaat, voorover ik weet, niet meer.
Dank voor de hulp.
Sailor09
Berichten: 73
Lid geworden op: za 12 nov 2011 12:37 am
Contacteer:

Re: impeller voor Friendship 26

Bericht door Sailor09 »

Een beetje zoeken met internet levert het volgende op:

"Renault is vanaf ca 1980 gestopt met het produceren van de scheepsdiesels. De toenmalige sales manager van de Renault scheepsdiesels heeft deze tak overgenomen en is onder firmanaam Nannidiesel verdergegaan. Meer informatie kunt u vinden op . De firma Cramm is de Nederlandse importeur van Nannidiesel. Via Cramm heb ik een koppakkingset besteld (kosten ca 150 euro). Verder zijn er weinig onderdelen via Cramm verkrijgbaar."

En even verder:

"Na lang zoeken ben ik uitgekomen bij Hatz in Culemborg. Het schijnt dat de Renault Couach Marine motors ook bestaat uit onderdelen van Hatz diesels. Onder andere deze tapeinden zijn nog nieuw verkrijgbaar! De kosten van twee tapeinden (één reserve) zijn slechts 23 euro! Hatz vertelde mij dat ook zij pakkingen hebben, deze missen alleen het gat voorin voor het koelwaterkanaal. Deze pakking kost ca 23 euro. Ook schijnt het dat zij de originele impeller hebben (deze hoort in de waterpomp van BMW). Dit heb ik zelf nog niet geverifieerd."

Ik denk dat je wat verder kan informeren bij deze firma's.

De website waar dit staat:
http://www.imout.nl/texten%20nl/text%20voortstuwing.htm

Er staat zelfs een Nederlandse handleiding op om te downloaden. Wat een service.
Twee weten meer dan een.
jancbos
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 5:53 pm
Contacteer:

Re: impeller voor Friendship 26

Bericht door jancbos »

Hartelijk dank voor de uitgebreide zoektocht. Met die gegevens ben ik er achter gekomen dat ik zaken moet doen met de firma Clouds International o.a. in Lopik gevestigd.
Site: http://clouds.nl
Ze hebben 2 types impeller waarvan ik nog moet nagaan welke voor mijn Renault Marine Couach RC8D geschikt is.

nogmaals dank
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten